Narzędzia marketingu internetowego – LISTA

Poniżej znajdziesz listę, która znacznie ułepatwi ci prowadzenie projektu. To aktualnie najlepsze narzędzia e-marketingu

Narzędzia marketingu internetowego

Marketing wymaga dużo uwagi i sporo pracy, a i to nie zawsze gwarantuje sukcesu. Na szczęście z pomocą idą narzędzia marketingowe, dzięki którym można usprawnić i przyspieszyć działania, a efekty pojawiają się dużo szybciej. Oto narzędzia marketingu internetowego, na które warto zwrócić uwagę!

NARZĘDZIA MARKETINGU INTERNETOWEGO 

Notatki, zbieranie i porządkowanie myśli

Skuteczność kampanii marketingowych zależy w dużym stopniu od sumiennego zrobienia researchu, a więc zebrania oraz analizy materiałów. Uporządkowane notatki nie tylko ułatwią pracę, ale przede wszystkim pozwolą zaoszczędzić wiele godzin pracy. Jakie narzędzia marketingowe wydają się pod tym względem najskuteczniejsze?

Evernote
Aplikacja służy do zapisywania i przechowywania informacji. Można ją instalować zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. Wielkim walorem jest synchronizacja kont, więc nie trzeba kopiować lub też przelogować się w razie korzystania na innym urządzeniu. Darmowa wersja zawiera wszystkie najpotrzebniejsze funkcje. Łatwo także przeszukiwać wpisy, dzięki funkcji tworzenia notatników.

Dropbox
Przechowywanie danych w chmurze stało się wręcz hitem w ostatnich latach, znacznie ułatwiającym pracę. Najbardziej popularnym narzędziem wydaje się Dropbox, dzięki któremu nie tylko mamy dostęp do swoich plików i to na dowolnych urządzeniach, ale także możemy je swobodnie udostępniać innym osobom. Synchronizacja na wszystkich urządzeniach gwarantuje, że żaden nasz plik nie będzie zagubiony, nawet w przypadku utraty laptopa czy telefonu.

Sprawdź także:

  • Trello
  • Asanazespołów.
  • Evernote
  • Google Keep
  • Todoist
  • Google Drive
  • WeTransfer
  • Google Calendar
  • Pocket
  • Evernote
  • Microsoft One Note
  • Hackpad
  • Dropbox Paper
  • Pisanie ręczne – Paper, Penultimate, Squid

Narzędzia content marketingu

Nie wystarczy stworzyć świetną stronę lub napisać dobry tekst, aby odnieść sukces. Niezbędna jest wiedza, czego tak naprawdę szukają internauci i jakich słów kluczowych używają. Poniższe narzędzia internetowe mogą okazać się w tym pomocne.

Buzzsumo
Aplikacja, którą każdy musi znać, jeżeli poważnie myśli o sukcesie w sieci. Dzięki temu narzędziu można sprawdzić, jakich wyrażeń kluczowych używają internauci, aby odszukać określone materiały, a także, jakie artykuły oraz serwisy z danej dziedziny mają najwięcej udostępnień w mediach społecznościowych. Buzzsumo pozwala również analizować uzyskane dane.

Blog Post Ideas Generator i Blog Title Idea Generator Tool
Niekiedy problemem jest wymyślenie chwytliwego tytułu lub nagłówka, a dzięki tym narzędziom może to być dużo prostsze, mimo że oba dostępne są w wersji angielskiej.

Pinterest i Tumblr
Te dwa serwisy stanowią nieocenioną kopalnię wiedzy i źródło inspiracji dla tworzenia własnych materiałów.

Sprawdź także:

  • Quora
  • Wisdio
  • Quick Sprout
  • Portent Title Maker
  • Blog Topics Generator
  • LinkedIn Pulse
  • Listly
  • Google Trends
  • Pocket
  • Google Docs
  • E.gg Timer
  • Toggl
  • Grammarly
  • Desk
  • SelfControl
  • Cold Turkey
  • WordPress Distraction Free Writing

Prezentacje (alternatywy dla Power Point)

Prezi
SlideShare
Slides.com

Edycja grafiki

SumoPaint
Pixeler
Fotor
Method Draw
Hipster Logo Generator

Dźwięk, głos, obróbka audio

Audacity
Adobe Audition

Wideomarketing

Wistia
Filmora
Camtasia Studio lub Screenflow
ViewBix
GoAnimate i Powtoon
Lightworks

Zbieranie danych

Survio
Survicate
Google Consumer Barometer
Google Public Data Explorer

Monitoring mediów

Brand24
Mention

Wybór słów kluczowych

Google Trends i Keyword Planner
Dwa narzędzia marketingowe Google. Dzięki temu pierwszemu dowiemy się, jakie zapytania w wyszukiwarce pojawiały się w danym regionie, w określonym czasie oraz w jakich ilościach. Natomiast drugie narzędzie pomoże sprawdzić skuteczność słów kluczowych, co na pewno pomoże w realizacji indywidualnych pomysłów.

Keyword Tool
Google Keyword Planner

LongTail Pro
Keyword Researcher
KeywordTool.io
KeywordSpy.com
KeywordRevealer.com
Guggle Suggest
Ubersuggest.io
KWFinder.com
SemRush.com
KeySearch.co

Landing Page

OptimizePress
LeadPages

Organizacja czasu

Trello
RescueTime
Universal Password Manager

Analiza wyników, ruch na stronie

Trudno sobie wyobrazić skuteczne działanie w sieci bez dokładnej analityki, dzięki której można znaleźć wszelkie niedociągnięcia i błędy, które wpływają na słabe wyniki. Jakie narzędzia będą najbardziej przydatne?

Google Analytics
Zdecydowanie jedno z najbardziej popularnych narzędzi i to darmowe. Pozwala na szczegółowe spojrzenie na ruch na stronie, liczbę i jakość klików, konwersję, nawet analizę e-commerce. Ilość dostępnych filtrów i opcji dodatkowych jest naprawdę ogromna.

DeepCrawl
To, niestety, płatne narzędzie, dzięki któremu można dokonać audytu technicznego danego serwisu pod kątem poprawy skuteczności stron i podstron.

Optymalizacja strony

Dokładna analityka to jedno, ale ona stanowi jedynie wstęp do kolejnych działań zmierzających do optymalizacji strony, czyli sprawienia, że nasze treści są widoczne zarówno dla robotów wyszukiwarek, jak i użytkowników. Które instrumenty będą konieczne?

SEO Book Tools
Kompleks narzędzi darmowych i płatnych. Przede wszystkim toolbary do przeglądarek pokazujące dane kluczowe dla pozycjonowania stron, ale także instrumenty do znajdowania zduplikowanych treści, tworzenia słów kluczowych, analizer gęstości pojawiania się fraz kluczowych czy też porównywarki stron.

SeoQuake
Analiza konkurencyjności frazy i zbieranie informacji statystycznych istotnych z punktu widzenia pozycjonowania sprawiają, że ten dodatek cieszy się naprawdę sporym powodzeniem wśród osób nastawionych na sukces marketingowy w sieci.

Media Społecznościowe

Buffer
Sprout Social
HotSuite
Topsy
Social Crawlytics
Prowly
SentiOne
Alerty Google
Facebook Open Graph Object Debugger
RiteTag
Sotrender
Hello bar
Disqus

Obsługa e-mail

Gmail
Mailchimp
Freshmail
Getresponse
Sidekick
Yesware
Bitly

Zbieranie listy mailingowej (pop-upy)

WordPress Popup
OptInMonster
Bounce Exchange
Viperbar
OptIn Skin

To zaledwie niewielka część niezbędnych narzędzi. Trzeba pamiętać, że oprócz zebrania materiałów, zaplanowania pracy, zbadania rynku i wyników swojej pracy, warto również zadbać o i inne aspekty. Na pewno warto zainteresować się instrumentami pozwalającymi na zbieranie listy mailingowej, np. OptinSkin. Przydatne będą też programy do robienia Landing Pages, np. LeadPages oraz szybkiego tworzenia stron bez znajomości kodu, np. Kompozer lub płatny Adobe Dreamweaver. Z kolei Audacity jest darmowym programem do nagrywania i obróbki dźwięku, Pixeler aplikacją służącą do przetwarzania grafiki, a Ligthworks programem do obróbki filmów. Na koniec warto jeszcze wspomnieć, że efekty zawsze są zależne od dobrej organizacji pracy i w tym zakresie przydatne powinno się okazać Trello zarówno na etapie planowania, jak i realizacji kampanii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *