Facebook Empire – 170 tys. fanów w 30 dni

Poradnik “krok po kroku” jak od podstaw zbudować Facebook Page cieszący się wysokim zaangażowaniem użytkowników oraz sposoby jak na nim zarobić

FACEBOOK EMPIRE

 

Wybór niszy / kategorii tematycznej

 

To moment, w którym większość użytkowników Facebooka popełnia błąd. Po pierwsze musisz zastanowić się, jaka tematyka strony spełniłaby funkcję ściągnięcia jak największej liczby użytkowników.

Strategia lejka

Facebook każdego miesiąca gromadzi społeczność rzędu 1,65 mld szukających
informacji użytkowników.  To dlatego, aby osiągnąć założony cel (zbudować Facebook Page z liczbą fanów przekraczającą 100 tys.) powinniśmy zastosować strategię lejka. 

Fanów na Facebooku należy traktować jak trzyletnie dzieci (więcej TUTAJ). Czy ci się to podoba,
czy nie, aby przykuć uwagę mas, musisz publikować to, co masy lubią.

10383471d8e5d6216-1

Michałki, ciekawostki, żarciki, gify, memy, bullshit, crap… You Name It!

Użytkowników, których udało ci się przekonać do polubienia twojej strony, spróbujemy następnie zainteresować węższym zakresem tematu. I dopiero tutaj zaczyna się budowanie właściwej strony. Jeszcze mniejsza część fanów podejmie decyzję zakupu twojego produktu lub wypełni formularz rejestracyjny.

e505c76856c47ba58f4778eb447f76b7

Celem poradnika jest pomoc w zbudowaniu szerokiego zainteresowania, które następnie skoncentrujesz na produkcie.

Hierarchia stron

Pierwsza strona (strona matka) będzie kusić użytkowników facebooka przypadkowymi,
wiralowymi treściami, które akurat w tej chwili zyskują na popularności.

Druga strona będzie zagarniała użytkowników z pierwszej, ale wg określonych kryteriów
tematycznych (zawężamy tematykę).

Przygotowanie

  1. Sprawdź jaka tematyka znajduje się w kręgu zainteresowań znacznej części użytkowników Facebooka, w przedziale demograficznym, który cię interesuje. Możesz to zrobić na co najmniej dwa sposoby:
    – Zakładka Preferowana grupa odbiorców strony –> Ustaw preferowaną grupę odbiorców strony – szukaj po zainteresowaniach
    – Guglujesz strony podobne do TEJ
    Wśród popularnych kategorii tematycznych znajdziesz m.in. przepisy, odchudzanie, trening,
    podróże, zwierzęta domowe.
  2. Zastanów się nad metodami monetyzacji, które mógłbyś wykorzystać. Nad
    tymi, w których czujesz się dobrze i które mogłyby działać w przypadku wybranej przez
    ciebie tematyki

 

Metody Monetyzacji

 

Skupię się tylko na metodach, które moim zdaniem najskuteczniej wykorzystają
potencjał dużej facebookowej społeczności.

Adsense Blog

Tęsknię za czasami, w których przy pomocy wiralowych treści, na założonym w ciągu 15
minut blogu i potężnym ruchu ściąganym z grup na FB, można było zarobić średnią
krajową w ciągu tygodnia…

Jeśli zdarzyło ci się znaleźć na forum użytkowników namiętnie skupujących FanPage,
prawdopodobnie wykorzystają je zarabiając na Adsense lub reklamach innego typu.

Reklama

Opublikowanie posta reklamującego produkt lub usługę to koszt między 5 a 130
dolarów. Jeżeli dorzucisz do tego dodatkowe usługi: komentowanie, moderowanie
komentarzy, tagowanie lub nawet ustalenie całego planu marketingowego… kwoty
mogą się zwielokrotnić.

Posiadacze stron anglojęzycznych pobierają 10$ za opublikowanie posta na tydzień, 25
za post bezograniczeń, 50 za uploadowanie filmu na miesiąc, 100 – upload z
nielimitowanym czasem.

W promocji usług możesz wspomóc się takimi serwisami jak buysellposts lub fanpagedeal. Alternatywy: Fiverr, Seoclercs, Source-Wave.

Zbuduj i odsprzedaj (prawo do administrowania FP)

Jeśli posiądziesz umiejętność szybkiego budowania i rozwijania stron na FB, możesz na
tym nieźle zarobić. W polskim internecie FB dzierży palmę pierwszeństwa i dominacji… i
nie zanosi się żeby jakikolwiek konkurent zagroził mu na przestrzeni następnych lat.

Na Allegro znajdziesz FP, których ceny sprzedaży grubo przekraczają 10 tys. zł. Na
Zachodzie ceny wahają się między 100 a 10 tys. USD.

Sprawdź:

Polski rynek: OLX, Allegro, Ogłoszenia, Grupy na FB, Make-Cash

Rynek zachodni: Fiverr, Seoclerks, Warriorforum, Blackhatworld, Hackforums

Marketing Afiliacyjny

Wykorzystując chociażby sieć ebrokerpartner, która coraz częściej udostępnia oferty typu
Wróżby Wróżbity Macieja (PPL) lub Zagraj w World of Tanks (PPL), przy odrobinie
wysiłku można zarobić przyzwoitą sumę pieniędzy. Oferty dedykowane pod Social
Media pojawiają się np. w programie partnerskim Ceneo. Użytkowników Facebooka
może zainteresowań nowy suplement z CashinPills lub erotyczny gadżet z Intymnosc.pl
lub sposób dzięki któremu można zarobić na kontach bankowych lub kredytach (systempartnerski.pl).

Idąc za swoim doświadczeniem oraz tym co podpowiadają spece od FB ADS, nie
polecam bezpośredniego sprzedawania na FP. Zainteresuj czymś swoich fanów, spróbuj
dać coś za darmo i zgarnij lidy. Produkt CPA/CPS/CPL podsuwaj za pomocą mailingu.

Tworzymy nową stronę

 

  1. Upewnij się, że wybrałeś „Artystę, zespół lub osobę publiczną”

Facebook Poradnik Facebook Poradnik

2. W kolejnym oknie wypisz słowa kluczowe związane z twoją niszą, jednak w taki sposób, aby zawierały się w logicznym zdaniu
Facebook

3. Dodaj zdjęcie profilowe

4. Twoją preferowaną grupą odbiorców niech będą osoby powyżej 18 roku życia

Facebook Poradnik

5. W zakładce Ustawienia -> Wiadomości -> Kliknij TAK przy „Wysyłaj automatyczne odpowiedzi do wszystkich osób, które wyślą wiadomość do strony”, a następnie zmień treść automatycznych odpowiedzi na nową, spersonalizowaną. W wiadomości podziękuj za zainteresowanie, zaproś do wejścia na twoją witrynę lub poproś o polubienie/skomentowanie postów.

fawef-min

feff3-min

6. W zakładce Ustawienia -> Ogólne upewnij się, że zaznaczyłeś „Wyświetlaj domyślnie najbardziej interesujące komentarze”

dafwefgge-min

7. Początkowo nie będziesz miał dostępu do tej opcji, jednak kiedy twoja strona osiągnie większy poziom zainteresowania w zakładce Informacje -> Tematy, będziesz mógł podać 3 słowa kluczowe. Wskazówka wydaje się błacha, jednak w miarę zdobywania nowych fanów, dzięki właściwym Tematom, strona będzie rosła w tempie i stylu kuli śnieżnej

efewf-min

8. Przejdź do zakładki Statystyki i zjedź na sam dół do Stron do Obserwowania.
Zacznij obserwować wszystkie powyżej 100k. Im więcej tym lepiej. Dzięki temu będziesz mógł obserwować, które posty zdobywają na popularności, a następnie publikować je na swojej stronie
Nawet jeśli post ma kilkaset polubień, nadal warto udostępnić go na stronie.

fffgr4-min

Treści do udostępniania

 

Największą pomyłką osób próbujących swoich sił w mediach społecznościowych jest publikowanie tego, co subiektywnie wydaje się im atrakcyjne. To błąd (pamiętaj o lejku). Posługuj się wyłącznie treściami wiralowymi, nawet jeśli wydają ci się kompletnym kretynizmem. Nie udostępniaj, tylko zapisuj na dysku i wrzucaj na FB. Przyda ci się fbdownd i downvids. Pobieraj w wysokiej jakości.

Wykorzystuj strony konkurencji do poszukiwania atrakcyjnych treści

1. Timeline – obserwuj treści dodawana przez konkurencję

2. Statystyki (strony do obserwowania) – podglądaj posty konkurencji, które akutalnie najlepiej sobie radzą. Pod nazwą strony znajdziesz datę i godzinę. Kliknij na nią. Przejdziesz do czarnego ekranu, na którym wyświeli się film. Ponownie kliknij na datę. W adresie przeglądarki znajdziesz coś w rodzaju:

Link skopiuj do fbdown lub downvids.

3. YouTube. W zakładce Na Czasie znajdziesz aktualnie trendujące treści.
Facebook Poradnik

Szukaj filmów krótszych niż 5 min z liczbą wyświetleń przekraczającą 200 tys.

TIP
Filmy uploadowane na FB osiągną ZNACZNIE większy zasięg niż te, udostępniane za pomocą linka

4. Reddit/Wykop/StumbleUpon – agregatory treści sprawdzą się znakomicie jako narzędzie podsuwające viral content

5. BuzzSumo (i inne serwisy analizujące Social Media) – treści podane na talerzu

Przy publikowaniu wideo na stronie, zwróć szczególną uwagę na zaznaczone na ilustracji elementy
Facebook Poradnik

Poza chwytliwym opisem, najistotniejsze są TAGi. Dodaj słowa kluczowe powiązane z video, dodaj również popularne strony powiązane tematycznie z treściami, które publikujesz.

Kiedy twoja publikacja osiągnie zadowalającą liczbę lajków/komentarzy/udostępnień podziękuj za w komentarzach i poproś żeby polubili stronę, jeśli chcą więcej.

 

Tips and Tricks

Wszystko co opisałem w tym poradniku, pozwoli ci zmaksymalizować tempo rozwoju twojej strony. Pamiętaj jednak, że proces możesz zautomatyzować, a co za tym idzie powiększyć liczbę FanPage’y. W jaki sposób?

Zaproś

Prosta metoda na to, aby zachęcić potencjalnych klientów do polubienia naszego Fan Page’a. Trik polecam osobom, które promują posty wspomagając się reklamą.

Funkcja jest bardzo prosta i nie ma sensu rozpisywać się na nią.

1. Czekamy aż post na naszym FP zbierze pierwsze lajki.
2. Klikamy na listę osób, które polubiły post

df1a81a952ec98fda1e1958e1f427984

3. Na rozwiniętej liście, obok osób, które jeszcze nie polubiły FP, pojawia się przycisk „INVITE”

15e01304b177522e255fa2984ace739c

4. Osoby, które wybierzemy dostaną powiadomienie z zaproszeniem do polubienia naszego FP

Bot

Zleć napisanie bota, automatycznie publikującego najpopularniejszy content na agregatorach treści.

IFTTT

Wykorzystaj serwis IFTTT, który umieścisz w łańcuchu:

Blog automatycznie publikujący treści za pomocą wtyczki do autoblogingu
IFTTT korzysta z kanałów RSS na twojej stronie i publikuje je na FanPage’u.

Mass Planner

Wykorzystaj Mass Planner do obsługi wielu profili i wielu stron na FB.
Wykorzystaj unikalną funkcję publikowania postów opublikowanych na twoich FP, na dużych Grupach.

Każdy z wiralowych postów wspomóż reklamą (na początek).

Komentuj posty na stronach z dużą ilością fanów.

 

Statystyki

 

Poniżej przykładowe statystyki dla stron rozwijanych opisaną metodą

facebook-min tzumzjz-min

adsff-min

h84qsul-min

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *