Linki przychodzące i pozyskiwanie linków – METODY

Znajdziesz tu listę aktualnie najlepszych metod zdobywania linków przychodzących metodami typu White Hat

Pozyskiwanie linków

LINKI PRZYCHODZĄCE – TEORIA

 

Jak skutecznie pozyskiwać linki przychodzące

Wprowadzenie strony w świat internetu jest dopiero pierwszym krokiem do zdobycia uznania i zainteresowania klienteli. Nie wystarczy sama reklama z odnośnikiem do strony, umieszczana w folderach reklamowych. Naturalnie, będzie ona generowała jakiś ruch, aczkolwiek będzie on tak minimalny, że nie wpłynie w żaden sposób na promowanie i aktywne pozycjonowanie (nowe linki przychodzące).

Skuteczne i wartościowe pozyskiwanie linków to ciężka praca, w której liczy się znajomość tematyki, jej bieżących uwarunkowań, potrzeb klientów, a także niemałej dozy kreatywności pozwalającej przełamać sztampowe i coraz mniej skuteczne techniki. Idąc za głosem specjalistów, którzy doskonale wiedzą, co działa, a co należy wyrzucić do lamusa, postaram się podać najlepsze metody pozyskiwania linków. Uprzedzam jednak, że należy poddawać je analizie i wdrożeniu w sposób indywidualnie dopasowany do specyfiki działalności, branży i oczekiwań. W tym przypadku panuje żelazna wprost zasada, że to co pasuje innym, tobie może całkowicie przeszkadzać.

Linkowanie przez blogowanie

Prawdą jest, że lubimy czytać blogi. Są one łatwym sposobem przekazywania istotnych informacji, które są podawane w sposób przystępny. Regularność wpisów na bloga zwiększa ilość czytających, a tym samym pozwala powiązać z nim stronę główną i usprawnić sprzedaż.

Złote środki

Ułatw twoim klientom dotarcie do kluczowych sposobów na rozwiązanie różnych problemów. Możesz to zrobić pisząc artykuły pt. 10 metod na … lub po prostu tworząc słownik pojęć branżowych. Oba sposoby są skuteczne i cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Co więcej, wartościowe treści będą zamieszczane w social media, tworząc doskonałą reklamę. Stań się rycerzem obalania różnego rodzaju mitów branżowych. Nic nie wzbudza takiego zaciekawienia, jak artykuły typu „ 5 mitów dotyczących …np. jedzenia w domu”.

Zaskocz treścią, urzeknij rzetelnością

Po pierwsze skup się na tym, co zamieszczasz w sieci. Wartościowe artykuły zyskają, jeśli będą potwierdzały, że jesteś specjalistą w temacie. Poświęć odpowiednio dużo czasu na przygotowanie rzetelnego artykułu, czy analizy i wykresów. Poparcie powyższych własnym doświadczeniem wzmacnia efekt wiarygodności, a to z kolei sprawi, że zacznie działać tzw. poczta pantoflowa odwołująca zagubionych na strony eksperta, czyli twoje.

Bądź jedynym i niepowtarzalnym

Przeanalizuj swój rynek i znajdź w nim swego rodzaju niszę. Twoi potencjalni klienci bardzo często zadają podobne pytania,na które nie zawsze uzyskują satysfakcjonującą odpowiedź. Stań po ich stronie i bądź ich suflerem. Innymi słowy zbieraj i udostępniaj branżowe dane, podpowiadaj jakie rzeczy są doskonałe, z jakich usług można skorzystać i przestawiaj te rzeczy w sposób praktyczny, ale przystępny. Napisz artykuł, który będzie podpowiadał np. „Gdzie najlepiej ulokować pieniądze”, „Jak inwestować w nieruchomości” etc. Z pewnością zdobędzie nie tylko uznanie, ale i odpowiedni rozgłos.

Bądź gościem i gospodarzem

Nie bój się pisać dla innych – oczywiście podpisując się własnym imieniem. Pojawienie się na innym blogu w roli eksperta to wielki ruch. Zaproś inne osoby do współpracy – dziennikarzy branżowych, ekspertów, inżynierów, lekarzy itp. Zaskocz swoich czytelników nowościami, relacjami ze szkoleń i eventów branżowych, przeprowadź wywiad z znamienitą w swojej dziedzinie osobą, sięgaj po opinie innych, organizuj konkursy. Ponad wszystko stój frontem do klienta i zapraszaj swoich czytelników do dyskusji.

Ułatwiaj tworząc tak potrzebne internautom tutoriale, stwórz porównywarkę produktów lub usług. Z powodzeniem możesz także napisać e-booka i otworzyć forum dyskusyjne. Bądź wszędzie tam, gdzie są inni, ale nie pomijaj miejsc, w których nie ma nikogo – tam także możesz zdziałać wiele.

Skuteczne pozyskiwanie linków jest wymagającym zadaniem, ale możliwym dla wszystkich zaangażowanych w przyszły sukces.

POZYSKIWANIE LINKÓW – PRAKTYKA

 

Stwórz bloga na stronie firmowej i wypełnij go atrakcyjną, profesjonalną treścią

  • listy TOP 10,
  • fakty i mity branżowe,
  • słownik pojęć,
  • przeredagowane artykuły z innych portali, które podbiły social media,
  • analizy,
  • raporty,
  • case study,
  • zestawienia,
  • recenzje,
  • newsy,
  • relacje ze szkoleń,
  • wywiady i opinie ekspertów,
  • zestawienie i porównanie kilku usług lub produktów,
  • tutoriale np. „Jak domowym sposobem zrobić xyz…”
  • harmonogram imprez branżowych
  • tematy zabawne
  • tematy kontrowersyjne
  • infografiki (wzbogacone o kod do udostępniania)
  • gify
  • quizy (viral)
  • fotki z imprez
  • wyniki badań ankietowych
  • transkrypcje filmów z YouTube
  • komentuj / oceniaj inne blogi
  • organizuj konkursy
  • rozdawaj kupony
  • twórz darmowe grafiki, szablony do WordPressa, Adobe After Effects etc.
  • podcasty
  • udostępniaj prezentacje
  • darmowe widgety, toolbary, aplikacje, zestawy ikon etc…

Nawiąż współpracę z influencerami z branży

Gościnne blogowanie

Twórz treści dla innych serwisów

  • memy
  • ebooki
  • prezentacje

Własne zaplecze

Katalogi stron

Wygasłe domeny

Strony z ogłoszeniami

Udzielaj się

  • wywiady
  • własna książka
  • konferencje
  • fora dyskusyjne
  • grupy na Facebooku
  • serwisy typu Q&A
  • własna społeczność
  • pisz referencje, opiniuj
  • rozwiń jakiś artykuł i napisz do właściciela z prośbą o podlinkowanie

Wymiana barterowa (link w zamian za produkt/usługę)

Akcje charytatywne

  • ufunduj stypendium (link ze strony uniwersytetu)
  • wesprzyj fundację
  • zostań sponsorem
  • bezpłatny kurs / szkolenie dla firmy

Oddaj swój produkt do oceny

Zbuduj własny program partnerski

  • Afilianci postarają się sami o linki przychodzące do twojej witryny
  • Zwiększysz w ten sposób sprzedaż

Linki od dostawców, hurtowni, współpracowników

Strony lokalne (z twojego regionu)

Ogłoszenia o pracę

  • Korzystaj z tych, które nie usuwają ogłoszeń po kilkudziesięciu dniach
  • Dobrze wybieraj kategorie tematyczne

Linki do strony z profili Social Media

  • Linki z YouTube (dodaj pod wideo)

Przyciski polub/podziel się na twojej stronie

iframe z kodem linku pod artykułem, obrazkiem etc.

Linkuj strony wewnątrz twojego serwisu, które łączą się tematycznie (te z większym autorytetem łącz z tymi, które gorzej sobie radzą)

Linkowanie wewnętrzne

404 do 301

  • Wykorzystaj wtyczkę do WordPressa – 404 to 301

Po napisaniu tekstu, pisz do właścicieli stron, które linkują do podobnych artykułów

Monitoruj linki konkurencji (Ahrefs, Majestic) oraz ich teksty (Google Alerts)

Monitoruj swoją markę. Każdego kto o niej wspomni, proś o linki do strony

  • Skorzystaj z polskiego serwisu Brand24

Jeśli ktoś kopiuje twoje treści, poproś o dodanie linka

Kupuj strony podobne do twoich

  • kupuj dobre jakościowo strony
  • rozwijaj je dodając merytoryczne, obszerne artykuły
  • wykorzystuj wielokrotnie jako zaplecze

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *